အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ၁၃ ရက္ ညေန ၅ နာရီ ၁၅ တြင္ လႊတ္ေျမာက္ခဲ့ျပီး... ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ... မိုးမခ...ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္ေဆကိႏၵ ...ဟစ္တိုင္...ျမန္မာေမာ္ဒယ္ေလာက...သီတဂူစတား...ေခတ္ျပိဳင္...က်န္းမာေရး...ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း...မိုးေလ၀သ...ဒီဗီြဘီေရြးေကာက္ပြဲ...ရတနာပံု

"စကားေျပာလို႔ရေအာင္ အသံနည္းနည္းေလး တိတ္ၿပီး ေနေပးၾကပါ။ တိတ္တိတ္ေလး ေနေပးၾကမွ ေျပာတာကို ၾကားရမွာေပါ့။ တကယ္ေျပာရမယ့္ အခ်ိန္က်မွ အသံမထြက္ဘဲ မေနၾကနဲ႔။ ေနာက္က မၾကားရင္လည္း ေရွ႕ကလူေတြက ေနာက္က လူေတြကို ျပန္ေျပာျပေပါ့။ အဲဒီလို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္မွၽတတဲ့ စိတ္ထားၾကမွေပါ့။ ေရွ႕ကလူေတြကလည္း ေနာက္က လူေတြကို ငဲ့ၿပီး တိတ္တိတ္ေလး ေနမယ္။ အမေလး စစခ်င္း တကယ္ထဲကို နိုင္ငံေရးသင္ခန္းစာ ေပးေနရတာပဲ။ မေတြ႕ရတာလည္း ၾကာၿပီ ဆိုေတာ့ ေျပာစရာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အခုက အသံခ်ဲ႕စက္ မရွိလို႔ မၾကားရဘူး။ အားလံုး ၾကားခ်င္ရင္ မနက္ျဖန္ ႐ံုးကိုလာခဲ့။ အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ ေျပာမယ္"

Friday, October 22, 2010

သီတင္းကြ်တ္လ (ေအာက္တုိဘာလ) မီးထြန္းပြဲေတာ္

သီတင္းကြ်တ္လ (ေအာက္တုိဘာလ)
မီးထြန္းပြဲေတာ္
ျမန္မာျပကၡဒိန္မွ ခုႏွစ္လေျမာက္ျဖစ္ေသာ သီတင္းကြ်တ္လသည္ ဝါတြင္းကာလ အဆံုးသတ္ကာလ
ျဖစ္ေပသည္။ မိုးရိပ္တိမ္ရိပ္တုိ့ ဖယ္ခြာ၍ ေကာင္းကင္ယံသည္ ၾကည္လင္ဝင္းပေနေလျပီ။ ေနေရာင္ျခည္သည္
အခုပင္ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္လာေခ်ၿပီ။
တိုေတာင္းစြာ သတ္မွတ္ထားေသာ တိက်ေသာအခ်ိန္အပုိင္းအျခားျဖင့္
ဝါတြင္းကာလသည္ေလးလံထုိင္းမႈိင္းသည့္ မိုးတြင္းကာလႏွင့္္အတူရွိေနရာမွ ေပ်ာ္ရႊင္စရာပြဲေတာ္မ်ားအျဖစ္ေျပာင္းလဲလုိက္ေလၿပီ။ တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားေသာ မဂၤလာပြဲတုိ့သည္ ဘိသိက္ပန္းႏြယ္၊
ၾကာပန္းၾကာခိုင္ရန့ံတုိ့သင္းထံုစြာျဖင့္က်င့္ပခြင့္ရေလၿပီ ျဖစ္ေလသည္။ ပေလြသံ၊ ေစာင္းသံတုိ့၏ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာဂီတသံတုိ့ျဖင့္ ပ်ံ့လြင့္ကုန္ေလၿပီ။
မီးထြန္းပြဲေတာ္ ဟူ၍လျပည့္ေန့မတုိင္မီတစ္ရက္၊ လျပည့္ေန့ တစ္ရက္ႏွင့္ လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ဟူ၍
၃ရက္တာတြင္ ေတးဂီတ၊ အကမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ကုန္လြန္ရေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္
တရားေဒသနာေတာ္တုိ့ကုိ ဝါတြင္းကာလတြင္ နတ္ေဒဝါသိၾကားတုိ့ကုိ ေဟာၾကားလမ္းၫႊန္ၿပီး ေကာင္းကင္ယံမွ
ျပန္လည္ႂကြျမန္းလာေသာ အမွတ္တရေန့ထူးေန့ျမတအျဖစ္ မီးထြန္းၫွိပူေဇာ္ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ထိုနတ္သားနတ္သမီးတုိ့ထဲတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏မယ္ေတာ္ေဟာင္းသည္ နတ္ဘုံနတ္နန္းတြင္
ျပန္လည္ေမြးဖြားခဲ့သူAျဖစ္ ရွိေနေပသည္။ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန့သည္ကား ျမတ္စြာဘုရားက လူ့ျပည္လူ့ရြာသို့
ဆင္းလာခဲ့ေသာ ေန့ထူးေန့ျမတ္ ျဖစ္ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါတုိ့ကုိ
ေကာင္းကင္ယံ၏ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားအျဖစ္ နတ္သား နတ္သမီးတုိ့က ေတာက္ပလင္းလက္ေသာ ၾကယ္တာရာမ်ားျဖင့္
လမ္းခင္းေပးခဲ့ၾကေလသည္။ ကမာၻ ့လူသားတုိ့သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တုိ့ ျပန္လည္
ႂကြျမန္းလာသည္ကုိ မိမိတုိ့ေနအိမ္၊ လမ္းမ်ားတြင္ မီးေရာင္ျခည္မ်ားထြန္းၫွိ၍ ၾကိဳဆိုလုိက္ၾကေလေတာ့သည္။
အမွတ္တရေန့ကား လျပည့္ေန့တစ္ရက္တည္းပင္ျဖစ္လင့္ကစား ထုိအျဖစ္အပ်က္ကို က်င္းပၾကေသာ
ျမန္မာ့ရုိးရာအားျဖင့္ လျပည့္ေန့မတုိင္မီ ထုိေန့ကို ၾကိဳဆိုလုိက္ေသာ တစ္ရက္၊ တကယ့္တရားဝင္ရက္ တစ္ရက္ႏွင့္
ထိုရက္ျပီး ေနာက္တစ္ရက္တုိ့ကုိ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာက်င္းပၾကသည္ကုိ ေတြ ့ရေပသည္။ ထုိ့ေၾကာင့္
ပြဲေတာ္၃ရက္သည္ တစ္ရက္တည္းကုိ ကိုယ္စားျပဳေပသည္။ ေပ်ာ္တတ္သူ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြAတြက္ ရက္မ်ားသြားေလ
ပိုေပ်ာ္စရာေကာင္းေလ မဟုတ္ပါလား။
လမ္းမ်ား၊ အီမ္မ်ား၊ အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ အေရာင္အေသြးစံုေသာ လွ်ပ္စစ္မီးသီးေလးမ်ားကုိ
ၾကိဳးမ်ားတြင္ ခ်ည္ေႏွာင္အလွဆင္ထားၾက၍ မီးေရာင္စံုေတာက္ပလ်က္ ရွိေနေလသည္။ ျမိဳ့ငယ္ေတာရြာမ်ားတြင္
မီးထြန္းပြဲက်င္းပၾကေသာ ပံုသ႑ာန္ကား ခ်ည္ထညအဝတ္စတုိ့ကုိ ႏွမ္းဆီ အျပည့္ျဖည့္ထားေသာ ေျမအိုးမ်ားတြင္
နစ္ဝင္ေအာင္ႏွစ္ထားျပီး မီးထြန္းညွိပူေဇာ္ထားေသာ “ဆီးမီးပူေဇာ္ပဲြ” ျဖစ္ေလသည္။
ထုိဆီမီးေရာင္ျဖာလ်က္ရွိေသာေျမAိုးမ်ားကို ဘုရားစႀကႍအထစ္မ်ားတြင္ ထားရွိၾကေလသည္။
ထုိဆီမီးေရာင္စြမ္းပကားသည္ ဖေယာင္းတုိင္မ်ားထက္ ၾကာၾကာခံေလသည္။ ျပန့္လြင့္တြန့္လူးေနေသာ
ဆီမီးေရာင္လွ်ံသည္ ေငြသားပမာရွိေသာ လျပည့္ဝန္း၏ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ဆီသို့ သူ၏ထူးျခားဆန္းၾကယ္ေသာအလွျဖင့္
ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္လာေလသည္။ ထုိကဲ့သို့ေသာဆန္းျပားသည့္အလင္းေရာင္တုိ့ကုိ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ့ႀကီးက
ဘုရားမ်ားေပၚတြင္ ျမင္ေတြ ့ႏုိင္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား နတ္ဘံုနတ္နန္းမွ ဆင္းသက္လာပံုကို ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ား၊ ပုိစတာမ်ား၊
ေဆးေရာင္ျခယ္စာရြက္မ်ားျဖင့္ ဖန္တီး၍ လမ္းမ်ား၊ ဘုရားပရိဝုဏ္မ်ားတြင္ ေဝေဝဆာဆာ
ခင္းက်င္းသရုပ္ေဖာ္ျပထားၾက၏။ ဟုတ္ေပသည္။ ထုိသရုပ္ေဖာ္ျပမႈတြင္ ဆီမီးပူေဇာ္ပြဲလည္း ပါေပသည္။
ထုိသီတင္းကြ်တ္ပဲြေတာ္ကို တာဝတႎသာပြဲဟုလည္းေခၚေဝၚၾကေလသည္။ တာဝတႎသာဟူသည္ကား ျမတ္စြာဘုရား
ဝါတြင္းကာလပတ္လံုး သီတင္းသံုးခဲ့ရာ နတ္ဘုံနတ္နန္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။
သီတင္းကြ်တ္လသည္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲရာသီ တစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ မိမိတုိ့၏ေက်းဇူးရွင္မ်ားကို
ေက်းဇူးဆပ္ဖို့ရာ၊ ရွိခိုးပူေဇာ္ဖုိ့၇ာ သတိရေစေသာအခ်ိနအခါလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရား
နတ္ဘံုနတ္နန္းသို့ေျခခ်ျခင္းသည္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ဆင္းရဲဒုကၡခံ၍ရွာေဖြခဲ့ေသာ သစၥာတရားကို
ေမြးမယ္ေတာ္ေဟာင္းအား ေဟာၾကားျခင္းအမႈကုိျပဳ၍ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤအမႈသည္
ေက်းဇူးတရားကိုေပးဆပ္ျခင္းမည္၍ အလံုးစံုေသာသူမ်ားအတြက္ နမူနာပင္ ျဖစ္ေခ်၏။ ျမတ္စြာဘုရားျပဳခဲ့ေသာ
ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုးေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ျမတ္ကား အဆံုးမထင္ႏုိင္
မႏိႈင္းယွဥ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ႀကီးျမတ္လွသည္ျဖစ္၍ ကုေဋေပါင္းရွစ္ေသာင္းေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတုိ့ သစၥာေလးပါး
တရားသိျမင္ကြ်တ္တမ္းဝင္ၾကကုန္ၿပီး မယ္ေတာ္သႏၱဳသိတနတ္သားသည္လည္း ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္ူအရ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊
ဆရာတည္းဟူေသာ အနေႏာၱ၊ အနႏၱငါးပါးဟူ၍ ရွိေလသည္။ သီတင္းကြ်တ္ရာသီတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ မိဘ၊
ဆရာ၊ လူႀကီးသူမ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာတုိ့ထံလွည့္လည္၍ ရုိေသသမႈ ျပဳၾကကုန္ေလသည္။ (အုန္းပြဲ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ၊ သစ္သီး၊
ပန္းမန္ပါဝင္ေသာ၊ ျမန္မာ့ရုိးရာကန္ေတာ့ပြဲသည္ကား ရုိေသေလးျမတ္ပူေဇာ္ျခင္း၏ သေကၤတတစ္ခုပင္
ျဖစ္ေပေတာ့သည္။)
မိမိတုိ့ေနအီမ္တုိက္တာမ်ားတြင္ေနထုိင္ရင္း လူငယ္လူရြယ္မ်ား၏ ရွိခိုးကန္ေတာ့ျခင္းကုိလက္ခံ
ၾကရေသာ လူႀကီးသူမမ်ားအတြက္ ဤသည္ကား သမားရုိးက်ျဖစ္စဥ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္အဖြဲ ့
အစည္းလုိက္ စုေပါင္းကန္ေတာ့ပြဲ မ်ားအျဖစ္ က်င္းပၾကေသာ္ျငားလည္း ယင္းသည္ လူႀကီးသူမမ်ားကို
အီိမ္တိုင္ရာေရာက္ ကန္ေတာ့ျခင္းကုိ ထိခုိက္ျခင္းမရွိပါေခ်။ အီိမ္တုိင္ရာေရာက္ ကန္ေတာ့ျခင္းကုိ ထိခုိက္ျခင္း
မရွိပါေခ်။ အီိမ္တုိင္ရာေရာက္ကန္ေတာ့ျခင္းသည္ မိသားစုဆန္ၿပီး တရင္းတႏွီးရွိရုံမက ေက်နပ္စဖြယ္ေကာင္းေပသည္။
သီတင္းကြ်တ္ပြဲ တတိယေျမာက္ရက္တြင္ လူငယ္လူရြယ္ ကေလးသူငယ္ တုိ့က မိမိတုိ့ကန္ေတာ့လုိရာ
ေနအီိမ္မ်ားထံ လွည့္လည္ရင္း တံခါးေခါက္ကုန္ၾကေလသည္။ အီမ္မ်ားကလည္း ထုိသူတုိ့အတြက္ “တံခါးမရွိ
ဓားမရွိပင္” ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ လူႀကီးသူမမ်ားက ငယ္ရြယ္သူတုိ႔တြက္ စားစရာ ေသာက္စရာမ်ားျဖင့္
အဆင္သင့္ႀကိဳေနေတာ့သည္။ ကေလးငယ္တုိ႔အတြက္ သၾကားလံုးမ်ား၊ မုန့္ဖိုးမ်ား ေပးေဝၾကေလသည္။
လူငယ္လူရြယ္မ်ားက ဖေယာင္းတုိင္မ်ား၊ မုန့္ပဲသေရစားမ်ား၊ ကိတ္မုန့္မ်ားယူလာၾကၿပီး ထုိကန္တာ့ပစၥည္းမ်ားကား
မပါမေနရ မဟုတ္ပါေခ်၊ ရုိေသေလးျမတ္စြာ ဒူးတုပ္ကန္ေတာ့ျခင္းျဖင့္ ၿပီးျပည့္စံုေလၿပီ ျဖစ္သည္။
“ကန္ေတာ့” ဟူေသာ စကားလံုးသည္ ျမန္မာ့လူေနမႈဘဝတြင္ ေန႔စဥ္သံုးစကားလံုးျဖစ္ေလသည္။
မရုိမေသ မယဥ္မေက်းေျပာရေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ “ကန္ေတာ့” ဟူေသာ စကားလံုးႏွင့္တြဲၿပီး ေျပာလုိက္ရေလသည္။
ထုိစကားလံုးကုိပင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ႏွင့္ ဝင္တုိက္မိသည့္အခါ၊ သူမ်ားေျခေထာက္ေပၚ တက္နင္းမိသည့္အခါတို့တြင္
ေတာင္းပန္စကားအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကေလသည္။ ထုိထိုေသာအေျခအေနမ်ိဳးအတြက္ “ေဆာရီး” ဟူေသာ
အဓိပၸာယ္တူစကားလံုးရွိျငားလည္း ပုိ၍ေလးနက္ေသာခံစားမႈပါဝင္ေနေပသည္
တစ္ေယာက္ေယာက္ ဆံပင္ေပၚတြင္ အမႈိက္မ်ားတင္ေနသည္ကုိ ဖယ္ေပးရေတာ့မည္ဆုိလွ်င္
“ကန္ေတာ့” ဟူေသာ စကားလံုးကို အရင္မေျပာဘဲ သူမ်ားဦးေခါင္းကို ထိေလ့မရွိေပ။ ထုိသူသည္ ကိုယ့္ထက္ႀကီးသည္
ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ ျဖစ္ေစ တစ္ဘေဘာတည္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။
လူႏွင့္တျခားေသာသက္ရွိသတၱဝါတုိ့သည္ ေမြးဖြား၊ ေသဆံုး၊ ေတြ ့ဆံု၊ ၾကံဳကြဲျဖစ္စU္
သံသရာစက္ဝုိင္းထဲဝယ္ ေနထိုင္ၾကရင္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်စ္ခင္စြာ သို့မဟုတ္ မုန္းတီးစြာဆက္ဆံေနၾကရာဝယ္
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္တု့ိ လက္ခံယံုၾကည္ၾကေသာ ကန္ေတာ့ျခင္းအေလ့အထသည္အျမစ္တြယ္ရွင္သန္လ်က္
ရွိေနပါသည္။ သို့ျဖစ္၍ ယခုမ်က္ေမွာက္ဘဝတြင္ ေတြ ့ဆံုၾကံဳေတြ ့ၾကရေသာသူမ်ားၾကားတြင္ ခ်စ္ခင္သနား၊
ၾကင္နာျခင္းမ်ား ရွိႏုိင္သလို ရန္လုိမုန္းတီးမႈမ်ားလည္း ရွိႏိုင္ေပသည္။ မၿပီးဆံုးႏုိင္သည့္ သံသရာစက္ဝုိင္း
ခရီးစဥ္တြင္းဝယ္ မွားယြင္းေသာ အျပဳအမႈမ်ားသည္ တမင္တကာျဖစ္ေစ၊ မရည္ရြယ္ဘဲျဖစ္ေစ ျပဳမူမိသြားႏုိင္ေပသည္။
ငယ္ရြယ္သူမ်ားထံမွ ကန္ေတာ့ျခင္းကို ခံယူရေသာ လူႀကီးသူမတုိ့သည္ပင္ သူတို့ျပဳခဲ့မိေသာ
မေကာင္းမႈ၊ သူတစ္ပါးေပၚ ထိခုိက္နစ္နာသြားေစေသာအမႈတုိ႔အတြက္ေတာင္းပန္သမႈ တစ္ျပန္ျပဳၾကရျပန္ေလသည္။
ထုိကဲ့သို့ေသာ တုံ့ျပန္၍ အျပန္အလွန္ျပဳၾကရေသာအမႈကုိ “သင္ပုန္းေခ်” သည္ဟုေခၚေလသည္။ သူႏွင့္ အဓိပၸာယ္တူ
အဂၤလိပ္စကားလံုးမွာ “burying the hatchet” ျဖစ္၏။ “ခုိက္ရန္၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ ့မႈမ်ား ရပ္တန့္၍
မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားျဖစ္ၾကပါစို့” ဟုဆိုရေပမည္။ ထုိ“သင္ပုန္းေခ်” သညအမႈ ၿပီးသြားၿပီးေနာက္ မိတ္ေဆြေရာင္းရင္း
ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာတုိ့သည္ ခ်စ္ျခင္းတရားႏွင့္ သနားၾကင္နာမႈတုိ့ျဖင့္ ျပည့္စံုေနေသာ ျဖဴစင္သန့္ရွင္းသည့္လမ္းကုိ
စတင္ေလွ်ာက္လွမ္းၾကေပေတာ့သည္။
ရုိေသေလးျမတ္စြာ ရွိခိုးကန္ေတာ့ျခင္းပြဲမ်ားကုိ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ စီမံကြပ္ကဲ၍ က်င္းပၾကေလသည္။
အနေႏၱာအနႏၱ ငါးပါးအပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ဆရာသမားမ်ားကို ရုိေသေလးစားျခင္းအမႈသည္ ျပဳျမဲဓမၼတာျဖစ္ေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုတုိပတ္စမ်ားကုိ ေဖာ္က်ဴးျပသလမ္းညႊန္ျပေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ေကာင္းေသာ
ၾသဇာသက္ေရာက္မႈသည္ သူတို့၏တပည့္မ်ားအေပၚ လႊမ္းမုိးလုိက္သည္မွာ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေသာ ဘုရင္မ်ား
ျဖစ္လာၾကသည္တုိင္ပင္လွ်င္ ထိေရာက္ေနေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးေနာက္ဝယ္ အိႏၵိယဘုရင္မ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏
ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို ရထုိက္သည့္ေဝစုမ်ား ခဲြေဝေရးအတြက္ စည္းေဝးၾကကုန္ေလည္။ သရဖူရွင္ေရႊရွင္
ဘုရင္မ်ား က်က်နန စည္းေဝးတက္ေရာက္ၾကပံုကား ေျခလ်င္တပ္၊ ျမင္းတပ္၊ လွည္းတပ္၊ ဆင္တပ္တည္းဟူေသာ
စစ္ေရးစစ္ရာ(၄)ပါးတုိ့ျဖင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ဓား၊ လွံ၊ ဒိုင္းမ်ား ေနေရာင္ျခည္ေအာက္ဝယ္
ေလာင္ကြ်မ္းေတာက္ပေနပံုကား ကႀကိဳးတန္ဆာပလာ ဆင္ယင္ထားသည့္ စစ္ျမင္းမ်ား၊ ဆင္မ်ားက
သူတို့ေျခဖေနာင့္မ်ားကို စိတ္မရွည္စြာ ေျမႀကီးကိုထိုးဆေြ နဘိသက့ဲသို့ တိုက္ပဲြအတြက္ ဆာေလာင္စြာ
ေစာင့္ေနၾကေလသည္။
မည္သူသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တုိ့ မည္၍မည္မွ် ရသင့္သည္ဟု ျငင္းခံုပြဲႀကီးစေလၿပီ။
စိတ္အားတက္ႄကြမႈမ်ား၊ ေဒါသသံမ်ားသည္ ေလလႈိင္းၾကားဝယ္ အုံႂကြလာၿပီး စစ္သူရဲေကာင္းမ်ား၏
သူတို့၏စစ္လက္နက္သံမ်ားကလည္း တခြ်င္ခြ်င္ျမည္ေနၾကေလသည္။ စစ္ျမင္းဟည္သံ၊ ေျခဆြသံ၊ ဆင္မ်ား၏
ေၾကာက္မက္ဖြယ္တြန္က်ဴးသံတုိ့ လႊမ္းမိုးကုန္ေလၿပီ။ စစ္ေသြးမ်ားဆူပြက္ကာ တစ္ေလာကလံုး
ဖရိုဖရဲျဖစ္ကုန္ၾကေလၿပီ။
ထိုကဲ့သို့ေသာေၾကာက္စရာလန့္စရာအခ်ိန္ဝယ္ “အားလံုး တိတ္ၾကေလာ့” ဟူေသာ
ၾသဇာျပည့္ဝေသာအသံတစ္သံသည္ ဆူညံေနေသာအသံမ်ားေပၚဝယ္ ထြက္ေပၚလာေလသည္။ ဘုရင္မ်ားသည္သူတို႔အတြက္ အလြန္ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ေနေသာ၊ သူတုိ႔ကိုအမိန္႔ေပးဝံ့ေသာအသံပိုင္ရွင္ရွိရာသို့
ဦီးေခါင္းမ်ားလွည့္မိၾကေလေတာ့သည္။ သူတုိ့ေက်ာင္းသားဘဝက မင္းသားအတတ္ပညာမ်ားကုိ သင္ၾကားေပးခဲ့သူ၊
သူတို့၏ဆရာသခင္ ေဒါနပုဏၰားပင္တကား။
တိတ္ဆိတ္မႈသည္သာ ရွိေပေတာ့သည္။ ဘုရင္မ်ားသည္ သူတုိ့၏ ဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူးသူ၏ေရွ့ဝယ္
ဦးေခါင္းတုိ့ကို ညႊတ္ကုန္ၾကေလသည္။ မေက်မနပ္၊ မေက်မလည္စကားလံုးမ်ား မ်ားစြာမပါဘဲ ေဒါနပုဏၰး
ေပးေဝလုိက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ေဝစုေတာ္တုိ့ကုိ လက္ခံ၍ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ထြက္ခြာသြား
ၾကေလေတာ့သည္။
ဤသည္ကား ရုိေသထုိက္ေသာသူမ်ားကုိ ရုိေသျခင္းႏွင့္ ေက်းဇူးရွိေသာသူမ်ားအေပၚ
ေအာက္ေမ့သတိရျခင္းတည္းဟူေသာ သီတင္းကြ်တ္ရာသီ၏ ဝိေသသပင္ျဖစ္ပါေခ်ေတာ့သည္။
                                          ၇။ သီးတင္းကြ်တ္လဘြဲ ့

ၾကာငါးမည္ ႀကိဳင္သင္းလုိ့
လွ်ံဝင္းတဲ့ ေျပာင္းထိန္။
ေရႊနန္းေတာင္ေတာ္Uီးမွာလ၊
ကြန္ ့ျမဴးျမင့္မိုရ္မီး၊
ညီးတဲ့ခါခ်ိန္။
ရွိခိုးငယ္ႏွိမ္၊
သံုးႀကိဳင္ရုိေပ်ာင္း၊
သကၠစၥဂါရဝါႏွင့္၊
စဥ္အလာ ပူေဇာ္ပြဲကို
ခဲ့ၾကေပေတာင္း။

ဖိုးသူေတာ္ဦီးမင္း

No comments:

Post a Comment