အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ၁၃ ရက္ ညေန ၅ နာရီ ၁၅ တြင္ လႊတ္ေျမာက္ခဲ့ျပီး... ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ... မိုးမခ...ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္ေဆကိႏၵ ...ဟစ္တိုင္...ျမန္မာေမာ္ဒယ္ေလာက...သီတဂူစတား...ေခတ္ျပိဳင္...က်န္းမာေရး...ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း...မိုးေလ၀သ...ဒီဗီြဘီေရြးေကာက္ပြဲ...ရတနာပံု

"စကားေျပာလို႔ရေအာင္ အသံနည္းနည္းေလး တိတ္ၿပီး ေနေပးၾကပါ။ တိတ္တိတ္ေလး ေနေပးၾကမွ ေျပာတာကို ၾကားရမွာေပါ့။ တကယ္ေျပာရမယ့္ အခ်ိန္က်မွ အသံမထြက္ဘဲ မေနၾကနဲ႔။ ေနာက္က မၾကားရင္လည္း ေရွ႕ကလူေတြက ေနာက္က လူေတြကို ျပန္ေျပာျပေပါ့။ အဲဒီလို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္မွၽတတဲ့ စိတ္ထားၾကမွေပါ့။ ေရွ႕ကလူေတြကလည္း ေနာက္က လူေတြကို ငဲ့ၿပီး တိတ္တိတ္ေလး ေနမယ္။ အမေလး စစခ်င္း တကယ္ထဲကို နိုင္ငံေရးသင္ခန္းစာ ေပးေနရတာပဲ။ မေတြ႕ရတာလည္း ၾကာၿပီ ဆိုေတာ့ ေျပာစရာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အခုက အသံခ်ဲ႕စက္ မရွိလို႔ မၾကားရဘူး။ အားလံုး ၾကားခ်င္ရင္ မနက္ျဖန္ ႐ံုးကိုလာခဲ့။ အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ ေျပာမယ္"

Monday, November 1, 2010

ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အဓိက ဆိပ္ကမ္းဇုန္အျဖစ္ ျပဳလုပ္မည္

ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအား ထိုင္း-အီတာလ်ံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တစ္ရပ္အရ သေဘာတူညီမႈစာခ်ဳပ္ ေရးထိုးသြားရန္ရွိၿပီး ယင္းဆိပ္ကမ္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိကအခ်က္အခ်ာ ဆိပ္ကမ္းဇုန္ တစ္ခုသဖြယ္ စတင္ျပဳလုပ္ သြားမည္ျဖစ္သည္ဟု ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရပါသည္။ အဆိုပါ ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ ကုန္က်မည့္ ေငြပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃ ဘီလ်ံမွ်ျဖစ္ကာ ယင္းကဲ့သို႔ ရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏွံမႈတစ္ရပ္ လာေရာက္ျခင္းျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းငွားရမ္း အသံုးျပဳခ ရရွိကာ တိုင္းျပည္၀င္ေငြလည္းရရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။    ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ျပဳလုပ္သြားျခင္းျဖင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ တိုးတက္ျခင္းအျပင္ ယင္းဆိပ္ကမ္း တစ္၀ိုက္ရွိ ေဒသခံမ်ားလည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိလာႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း School of Logistics and Supply Chain Management မွ ဦးေက်ာ္မ်ဳိး၀င္းက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။     ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအား စင္ကာပူ၊ ေဟာင္ေကာင္ ဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာ အ၀င္အထြက္ တင္သာမက ကြန္တိန္နာ ထားရွိႏိုင္ေသာ သိုေလွာင္ႏုိင္သည့္ ေနရာမ်ား၊ ဆင့္ကဲဆက္လက္ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ျဖဴးမည့္ အဓိကဆိပ္ကမ္း Distribution Center အျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားရွိျခင္းျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းအခန္း က႑က်ယ္ျပန္႔ လာႏိုင္မည္ဟု ေလ့လာသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းဇုန္ႏွင့္ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ရွိလာမည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ စင္ကာပူ၊ ထိုင္း၊ မေလးရွားႏွင့္ သီရိလကၤာ ဆိပ္ကမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ ဥေရာပသမဂၢႏိုင္ငံမ်ား၊ အေမရိကန္ႏွင့္ ကိုရီးယားမွ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာမ်ားမွာ စင္ကာပူ၊ ေဟာင္ေကာင္ရွိ ဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ားသို႔ သြားျခင္းထက္ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈ သက္သာေစရန္ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းကို အစားထိုး ေစ်းကြက္တစ္ခုသဖြယ္ အသံုးျပဳလာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ လက္ရွိတြင္ ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းကို ငါးဖမ္းျခင္း၊ တံငါလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္သာ အသံုးျပဳမႈရွိေနေသးၿပီး ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု၏ အဓိကလုပ္ေဆာင္ရမည့္အခ်က္မွာ မည္သည့္ေစ်းကြက္ကို အဓိကဦးတည္ျခင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းသုေတသန စစ္တမ္းမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ အေရးပါလွေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း စီးပြားေရးသုေတသီ တစ္ဦးက ဆိုပါသည္။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စီမံကိန္းတြင္ ရထားလမ္း၊ စက္႐ံု၊ အလုပ္႐ံုႏွင့္ ကားလမ္းမ်ားပါ ထည့္သြင္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment